מרכיבי ההגברה לסוגיהם | ציוד ומערכות הגברה

שיתוף

מרכיבי הגברה שונים מרכיבים ביחד כל מערכת הגברה. כמובן, הצורך בציוד הגברה או במערכות הגברה הוא בכל מקום שנעשה בו שימוש במערכת קול, בין אם מדובר באירוע שאנו מארגנים או כל צורך אחר שמעורבת בו השמעת מוסיקה – באולם אירועים, במסיבה בבית, או אירוע בטבע. רמקולים הם חלק מכל ציוד הגברה בסיסי ומכל מערכת הגברה. כמו כן גם מיקסרים ומגברים מהווים ציוד הגברה חשוב והכרחי. על מנת לייצר צליל באיכות גבוהה דרוש ציוד מתקדם באיכות גבוהה. עם ציוד חדיש ומתאים אפשר להגיע לצליל חד ומדויק.

המרכיב העיקרי והחשוב ביותר בכל מערכת שמע הם הרמקולים – הנחלקים לרמקולים אקטיביים ופסיביים. ההבדל ביניהם הוא שהרמקולים האקטיביים (נקראים גם “מוגברים”) הם למעשה רמקולים שמכילים יחידת הגברה “בילט-אין”, כלומר הם לא נזקקים למגבר חיצוני. היתרון של זה הוא הקומפקטיות ונוחות השימוש, למרות שיש ירידה קטנה באיכות לעומת רמקולים פסיביים. פרמטר נוסף מבחינת הגברה הוא עוצמת הרמקול. כוח זה אמור להיות מחושב לפי מספר המשתתפים הצפוי ולפי סוג השטח (שטח פתוח בדרך כלל מצריך הספק גבוה יותר). בין אם המגבר משולב ברמקולים או מתחבר חיצונית , המגבר מחבר בין כל רכיבי ההגברה השונים ומאפשר להפיק סאונד באיכות הרצויה. בנוסף, במגברים רבים יש אקולייזר פנימי שמאפשר לשפר את הצליל בעת צורך ולהפחית רעשים (פעמים אחרות האיקולייזר הינו חיצוני). מערכות הגברה מסוימות בנויות כך שהצליל מפוצל לכמה יחידות רמקולים-מגברים לפי תחומי סאונד שונים. בד”כ תצורה זו מיועדת להופעות ואירעים גדולים שבהם נדרשת עוצמת הגברה גבוהה במיוחד. ככלל, השימושים הנפוצים ביותר של מערכות הגברה הם הופעות רוק, קונצרטים, הרצאות וכדומה.

רכיבי ציוד הגברה נלווים

חוץ מהרמקולים והמגבר, ציוד הגברה בסיסי נוסף הוא המיקסר. שימוש במיקסר מאפשר חיבור של תוספים שונים כגון מיקרופונים ופטיפונים למערכת הקול. המיקסר מאפשר גם שליטה נוחה על כל אחד מהרכיבים ועל עוצמת הצליל שלו. עד כאן סקרנו למעשה ציודי הגברה הנדרשים בכל מערכת הגברה. מעבר לכך, כמובן שתמיד יש צורך בכבלים וחיבורים שונים, וכמו כן יתכן שימוש במוצרי הגברה נוספים כגון נגן CD , חצובות וכו’. מכיוון שמדובר בציוד מורכב ויקר, ביכולתכם לפשט את התהליך באמצעות שימוש בשירותיהן של חברות השכרת ציוד הגברה המתמחות בהשכרת ציוד הגברה. חברות אלה יכולות לעזור לנו להשיג איכות צליל טובה בהתאם לצרכים שלנו ושל הסכום שבאפשרותנו להקציב למשימה. חברות הגברה אלה גם מספקות ייעוץ מקצועי לגבי תפעול הציוד ושמירה על מצבו התקין. במידת הצורך תוכלו לקבל גם טכנאים שיהיו אחראים על הציוד ביום האירוע.

שמירה על שלמות ותקינות מערכת ההגברה

שמירה על שלמות מערכת הקול אינה משימה מסובכת, אך יש כמה דברים שכדאי לשים אליהם לב: יש להימנע מהצטברות של אבק ולכלוך. יש לשמור על מרחק בין הציוד ובין כל מקור מים. תוכלו למצוא מערכת הגברה עמידה במים אבל בשימוש ממושך בתנאי לחות ורטיבות, תמיד יש סיכון לנזק לציוד. ציוד הגברה לעתים מחליף ידיים כמה פעמים במהלך חייו, בין אם הבעלים היא חברת הגברה או לקוחות שונים שבוחרים לשדרג את מערכת ההגברה שברשותם פעם בכמה שנים וכד’. כך או כך, באמצעות שימוש בציוד הגברה בצורה נכונה ונבונה אפשר להאריך את אורך החיים של הציוד. מערכת קול איכותית יכולה להחזיק שנים רבות. כמובן שבעקבות חידושים בתחום ההגברה יהיה צורך בעתיד לעדכן את הציוד גם אם הוא עדיין תקין כיום.

כתיבת תגובה

כתבת | שירית אזולאי

כתבת | שירית אזולאי

כל מה שרציתם לדעת בתחום הסאונד הגברה תאורה וגנרטורים.
בלוגרית מנוסה עם כל העידכונית החמים בשוק היום.

מוזמנים להשאיר לנו פנייה ונחייג

דירוג גולשים:
5/5